Hara Digital Logo

Miks on veebilehe kiirus oluline aastal 2023?

Miks on veebilehe laadimiskiirus oluline?

Sisukord

Veebilehe laadimiskiirus on muutunud aina olulisemaks osaks lehel. Google indekseerib kiiremaid veebilehti eespool kui aeglasemaid.

Veebilehe kiiruse puhul räägitakse lehel oleva sisu laadimise kiirusest – mida kiiremini kõik toimib, seda parem. Iga ettevõtte soovib pakkuda oma kodulehe kasutajale meeldivat veebilehe külastust, jättes endast professionaalse mulje ning tekitades kliendile usaldustunnet.

Aeglase laadimiskiirusega kodulehed ja e-poed muudavad inimesed kärsituks ning tagajärjeks võib olla mõne teise ettevõtte kodulehe poole pöördumine. Kiiruse tähtsus on muutunud niivõrd suureks, et kui sellele mitte tähelepanu pöörata võib see teie ettevõttele negatiivselt mõjuda.

Siin artiklis toon välja peamised põhjused, miks on oluline, et veebileht laeks kiiremini kui 3 sekundit.

Veebilehe kiirus

Veebilehe kiiruse tähtsus

Esmamulje – Esmalt kujundab esmamulje ettevõttest lahti laetava veebisaid kiirus. Uuringud näitavad, et 40% interneti kasutajatest lahkuvad tõenäoliselt veebilehelt, mille laadimine võtab rohkem kui 3 sekundit aega. Umbes 70% kasutajatest, kes peavad teie veebilehe kiirust aeglaseks ei ilmu üldjuhul enam teist korda teie veebilehele. Siit saame järeldada, et aeglane veebilehe kiirus hoiab kliente/kasutajaid eemale. Samuti peetakse aeglaselt toimivat veebilehte ebaturvaliseks ning ka ebausaldusväärseks, sellises olukorras pöörduvad veebilehe kasutajad parema meelega mõne teise kodulehe poole, kelleks üldjuhul võivad olla teie konkurendid.

Paljud interneti kasutajad otsivad tänapäeval kiirust, inimesed seostavad kiirust tõhususega. Kiire ja toimiv veebileht jätab koheselt usaldusväärse ja professionaalse mulje, mida mugavamaks ja kiiresti toimivamaks leht on loodud, seda rohkem avaldate muljet ka veebilehe külastajatele ning seda suurem on tõenäosus, et kasutajad pöörduvad ka teie poole, et soetada teie ettevõtte toode/teenus.

Mõju Google’le

Veebilehe kiirus mõjutab otseselt ka teie veebilehe positsiooni Google otsingumootoris. Google on ise tunnistanud, et soovivad tagada kiire ja kergesti juurdepääsetava interneti toimimise, pannes suuresti rõhku ka kasutaja poolt saadavale kasutegurile. Google poolt soovitatud lehtede laadimisaeg olles ükskõik, mis seadmega (arvuti, telefon, tahvelarvuti jne) veebisaidil on alla 3 sekundi. Google otsingumootor teab, et aeglaselt laetavad ja toimivad veebisaidid avaldavad negatiivset mõju nende kasutajatele, mistõttu seab Google paremusjärjestuse kiirelt ja paremini toimivatest lehtedest. Ehk siis kasutaja poolt esitatud veebipäringule esitatakse paremusjärjestuselt veebilehed, mis on kiirelt ja mugavalt toimivad, tagades meeldiva kasutajakogemuse.

Veebilehe laadimiskiirus

Konversioonimäär (Conversion rate) ja põrkemäär (Bounce rate) 

Conversion rate” ehk eesti keeles konversioonimäär on justkui veebilehe analüüs, mis põhiliselt näitab kodulehe külastajate liikuvust lehel ning kas sinu ettevõtte koduleht “müüb”. Mitmed uuringud on tõestanud, et veebisaidi kiirusel on otsene mõju ettevõtte konversioonimäärale. Veebilehe külastajad eelistavad kauem viibida veebisaidil, mis on kiire ja toimiv, kui mõnel aeglase laadimiskiirusega saidil. Mitmed ettevõtted on avaldanud, et isegi mõne millisekundi vähendamine lehe laadimisel võib kaasa tuua negatiivseid muutusi konversioonis/konversioonimääras.

Bounce rate” ehk põrkemäär näitab veebilehe kasutajate osakaalu, kes lahkuvad lehelt seal ühtegi klikki tegemata (ehk 1 pageview). Oletame, et sinu veebilehte külastab umbes 1000 kasutajate nädalas ja põrkemäär (Bounce rate) on 40%. Siit saame teha järeldused, et 600 inimest liiguvad sinu lehel edasi, kui 400 kodulehel olevat külastajat lahkuvad lehelt ühtegi klikki tegemata. Täheldatud on, et seda võib suuresti mõjutada veebilehe laadimiskiirus, kui kasutaja poolt klikitud leht avaneb lahti kauem kui paar sekundit suletakse aken või veebileht ning pöördutakse mõnele muule veebisaidile.

Tegurid, mis mõjutavad veebilehe kiirust

1. Lehe kaal (Page Weight)

Suuresti mõjutab veebilehe kiirust ka selle kaal (Page Weight) ehk siis suured failid, pildid, videod, reklaam. Veebileht, mis hõlmab “rasket sisu”, nõuab ka suuremat laadimisaega.

2. Internet (Network)

Veebilehe laadimiskiirus sõltub ka võrgust – võrguseadmete ja internetiteenuse pakkujate kvaliteet võib mõjutada võrguühenduse toimimist ja omakorda ka lehe laadimiskiirust.

3. Veebimajutus ja server

Veebimajutus mõjutab samuti veebilehe kiirust. Soovitav on valida teenusepakkuja, kes asub sinu veebilehe klientide läheduses. Eestis soovitame kasutada zone.ee-d.

4. Kood 

Iga veebileht põhineb koodil ning kui teie lehe HTML või CSS elemendid osutavad “liiga mahukaks” võivad hakata need negatiivset mõju avaldama veebilehe kiirusele ja toimimisele.

Google pakub tööriista nimega PageSpeed Insights, millega saab lihtsasti vaadata kui kiire on sinu veebileht ning toob välja ka põhjused, miks antud leht aeglaselt laeb.

Rando Aav
Rando Aav
rando@haradigital.ee