Hara Digiagentuur

Kes on reklaamtekstide kirjutaja ja mis on copywriting?

Copywriter

Sisukord

Reklaamtekstide kirjutaja on copywriter. Copy on reklaam- või turundus tekst.

Copywriter on tavaline ametipositsioon reklaamiagentuurides. Copywriter kirjutab näiteks trükireklaame ajalehtedes, brošüüre, esitlusi, flaiereid, raadio- ja televisiooni reklaamide tekste jne. Lisaks tekstidele arendavad copywriterid välja reklaamide kontseptsioone ja ideid.  Copywriteri võib tõlkida ka kui idee kirjutajaks.

Inimesed, kes ei puutu igapäevaselt kokku turunduse ja reklaamiga, segavad tihti copywrite’i ja copyright’i sarnase häälduse tõttu (kuigi copywrite sõna pole olemas, on vaid copywriter või copywriting). Copyright puudutab autoriõigusi ja intellektuaalset omandit ning ei ole selle teemaga seotud.

Copywriteri omadused ja oskused

Copywriter peab olema:

  • loov,
  • paindlik, 
  • empaatiline,
  • hea psühholoog. 

Ta peab tundma väga hästi oma sihtgruppi, kellele sisu on suunatud. Ta peab teadma täpselt potentsiaalsete klientide kavatsusi ja isegi teadvustamata soove ja unistusi, et neid veenda. Tal peab olema hea keeletaju, lai maailmapilt ja oskus jutustada lugusid. Samuti peab ta oskama sõnu paigutada vastavalt brändi häälele, kelle jaoks ta kirjutab.

Copywriteri peamine eesmärk on inimeste tegevuse mõjutamine ja suunamine vastava toote/teenuse poole. Potentsiaalne klient peab uskuma sellesse, mida ta parasjagu loeb, nt reklaamtekst või blogi.

CRO copywriter vs SEO copywriting?

CRO copywriter on copywriter, kes eristub teistest, kuna tema eesmärk on konversioonimäära maksimeerida. See on aga juba copywritingu olemus, sest copywriting peaks olema suunatud tegevusele ehk konversioonile.

SEO copywriting on aga copywriting, mille eesmärk on aidata veebilehtedel olla otsingumootorites heal positsioonil. SEO copywriter töötab veebisisu optimiseerimiseks, et otsingumootorid saaksid seda paremini indekseerida ja otsitav tuleks välja otsingutulemustes esimesel lehel. Ta peab tundma Google’i algoritmi põhitõdesid, et tagada parim võimalik tulemus. SEO copywriter on sageli sisukirjutaja sünonüüm. Tema töö hõlmab ka lehe indekseerimist ja otsingumootorite tulemusi.

Kokkuvõte

Reklaamtekstide kirjutaja on copywriter, kelle peamine eesmärk on inimeste tegevuse mõjutamine ja suunamine vastava toote/teenuse poole. Reklaamtekstide looja kirjutab erinevaid turundus ja reklaam tekste. Copywriteri peab olema omadustelt loov, paindlik, empaatiline ja hea psühholoog. CRO copywriteri eesmärk on maksimeerida konversioonimäära, aga SEO copywritingu eesmärk on aidata veebilehtedel olla otsingumootorites number üks.

Ketlin Hamburg
Ketlin Hamburg